Blog Arşivi

7 Mayıs 2021 Cuma

BİR YILDA HAYATIMDA NELER DEĞİŞTİ? & MİM

Uzun zamandır yazmadığım Mim yazısı ile karşınızdayım efenim:)

Sevgili Deep sayesinde kendisi ile tanıştığım sevgili Berra , pek güzel zamana uygun bir mim düşünmüş.  Ben de birkaç satır karalayayım dedim..
Umarım severek okursunuz :)


1-Geçen sene olmamı istediğim yerde miyim?

  Eveet! Evde ve kendimle baş başayım işte yahu daha ne olsun :) Hah ha hiç beklemediğiniz bir cevap değil mi? Şaka bir tarafa ; soruyu yazınca fark ettim ki o dönem ben beni görecek durumda değildim ki, bugün için bir yerlerde olmayı hayal edebileyim. 

Geçen yıl bu zamanlar kızımın üniversite sınav telaşı ..Stresi ..Ay salgında sınavlar olacak mı?  Nasıl olacak ? Aa ertelendi mi şimdi? Bir dakika online mı ? Kızım bi dur sakin bak dayın evlenmeye karar verdi .Ablayla kayınvalide arası ortaya karışık bir durum var ,sana dönüyorum hemen ..Aaa noluyo ya ...modunda ultra bir tempo içerisinde biri çalıyor, öbürü de oynuyordu bizim evde :) 

Ama bunlar dışında şu ne idüğü belirsiz virüs ve salgının ; örümcek ağı gibi her tarafımızı sarıp, bugün hala bizi ve hayatımızı bu derece esir almış olacağını hiç mi hiç düşünmemiştim. 

2-Son 1 yıl iyi mi geçti, kötü mü ?

Aslında geçen bir yıl mı ,onu bile bilmiyorum. Çünkü özellikle son günlerde sabrımın son damlası beni öyle zorluyor ki , şu 2021 yılının kalan kısmını paket yapıp gönderivereceğim vallahi. Yani bu yılın kalan kısmının nasıl geçeceğini düşünemeyecek derece de bunaltmış demek ki bu son bir yıl beni. Aslında iyi günlerde olduu, kötü günlerde tabii ,geçip giden her bir yılımız gibi. Getirdiği güzellikleri de görmezden gelirsem haksızlık etmiş olurum ama bu denli canımızı acıtmayaydı iyiydi .Ne diyelim bu yılların hayat sahnemizdeki rolü de buymuş demek. Salgınları ,toplu ölümleri, buhranları sadece kitaplardan okuyan değil ; tanıklık edip, ileri de " o yıllarda " diye başlayan cümleleri, iç çekip derinlere bakarak anlatmak düşecekmiş demek bizim de payımıza..

3-Hedeflerimi gerçekleştirebildim mi?

Ay bi dakika yaa şimdi bu soru da burda hiç olmadı ki . Yıllarca hedef baskısından gözü dönmüş, o kelimeyi  lügattan bile silme arzusu içindeki bir kadınceyize  de bu yapılmaz ki canım :) 

Pas geçebiliyo muyuz bu soruyu ? :):) 

Neyse Covid ile birebir tanışmadan ,bir sevdiğimi daha kaybetmeden ondan kurtulmak diyeyim de bari ,soruya da ayıp olmasın:) 

4- Neler öğrendim?

Nefesin, özgürlüğün değerini ..Yıllarca belki de otel gibi kullandığım, sadece ona karşı görevlerimi yerine getirdiğim evimin bana ne büyük ,ne güzel bir dünya olabildiğini.. Sevdiklerime dokunamadan, sarılamadan ,hissedemeden yaşamanın düşündüğümden çok daha zor olduğunu. Her anı planlı, bir şeyler için koşuşturmakla geçen hayat akışımda ne çok şey yapabiliyor, ne çok şeye yetebiliyorken; evlere kapandığımız aslında değerlendirebileceğim ne çok zamanım var iken, o günlerin yarısı kadar bile bir şey yapamadığımı. Yani benim ruhumun ,zamanında belki de çok şikayet ettiğim o yoğun tempoda yaşamayı sevdiğini ,öyle nefes aldığını.

5-Neler deneyimledim ?

Ev hanımı ve ev hanımı bir anne olabilmeyi :)  Kişilik envanteri danışmanlığı işim sayesinde Home ofis/online çalışmayı.. Çiçekle, böcekle, duvarlarla  konuşabilmeyi :) Hayatını planlarla geçirmiş ben , hiç plan yapmadan yaşayabilmeyi.. Evleri ,salonları eş dost ve akrabalarla doldurmadan ,bir avuç içi sevdiğinle , 1 saat içinde, nikahtan halayına kadar dolu dolu bir düğün organize edebilmeyi.. Çok sevdiğin bir aile büyüğünü bile veda törenine eşlik edemeden ebediyete uğurlarken ; babanın  kızıyla , annenin çocuklarıyla, kardeşlerin birbiri ile sarılamadan yaşamak zorunda kaldıkları ölüm acısını..

6-Kendimi daha yaşlı mı hissediyorum yoksa genç mi? 

Ne hikmetse, bu soruyu atlayıp 7 ye geçmişim iyi mi:) İlk okuyanlardan özür dilerim. Öyle içinde yaşlı maşlı geçince soruyu görmezden gelivermiş zihnim demek:) Bu sorunun cevabı da her telden çalıyor desem daha doğru galiba. Gencim geennç diyor, ruhumu yeşillendirmenin peşinde silkeleyip duruyorum kendimi, dünyayı yeniden yaratırım valla peheyyy.. Tam bunu demişken sonra bir anda aynanın karşısında, kemale ermiş yaşımla konuşurken buluveriyorum kendimi. 

7- Bir yıl sonra nerede olmayı umuyorum.

E tabii ki önce hayatta olmayı.. Artık bir üniversite öğrencisi olan kızımı masa başından kurtarmış, yeni hayatına gerçekten yani fiziken de emanet etmiş ve sağlıkla, huzurla onu ziyarete gitmişte ,onunla yeni hayatı hakkında sohbet edip, kahvemi yudumladığım bir yerlerde olmayı.. 

Ve nerelerde olursam da ; sağlıkla, huzurla ve sizlerle yine burda, keyifle doldurduğumuz konser salonları, sevdiklerimizle bir araya gelip dibine vurduğumuz sohbetleri konuşuyor olmayı umuyorum..

Sevgilerimle..

19 yorum:

  1. Bu sene de bizde var o sınav stresi. Daha bir kaç sene daha olacağa benziyor. Hele tam kapanmayla hepten koptu oğlan. Zaten pamuk ipliğiyle bağlıydı.

    Dönüp baktığımızda yine de dolu dolu geçmiş bir yıl oluyor, öyle değil mi? Gelecek sene baharı sereserpe yaşayıp, film festivalleri, konserler, tiyatrolar sosyalliğin dibine vururuz umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Handan umarım, tüm kalbimle diliyorum bunu🙏 Allah kolaylık versin bu yıl size de, gönlünüze göre olsun inşallah. Hak veriyorum bir taraftan gençlerimize ama bu dönem onların dengesini korumaya, uçlarda gezinen hal, tavır, düşüncelerini anlamaya çalışmak ta bizi bitirdi be arkadaşım🙄

      Sil
  2. "Çok sevdiğin bir aile büyüğünü bile veda törenine eşlik edemeden ebediyete uğurlarken ; babanın kızıyla , annenin çocuklarıyla, kardeşlerin birbiri ile sarılamadan yaşamak zorunda kaldıkları ölüm acısını" bu kısım kalbime çok dokundu.
    Evde üniversite sınavına girecek biri olması aileyi baya etkiliyor. Benimde kardeşim girecek.
    Evi otel olarak kullanmak ve dahası bu kapanmalarla ne kadar güzel yaşanılacağını öğrenmek konusunda sizinle hemfikirim.
    Kişilik envanteri danışmanlığı mesleğini hiç duymamıştım merak ettim;)
    Sağlıklı mutlu günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalbine dokunan o kısım, gerçekten her birimizin hayatına asla unutulmayacak bir izle dokundu sevgili Şeyma Nil😔Kardeşine başarılar, kolaylıklar diliyorum. Gönlüne göre olsun inşallah.🙏 Characterix Kişilik Envanteri de, insan kaynakları alanında ve özellikle öğrencilerin doğru meslek tercihi için kullanılan, kişilik yapısını, mizacı,güçlü ve zayıf yönleri, kişinin başarılı ve mutlu olabileceği alanları ortaya koyan bir envanter. Sevgiler🤗

      Sil
  3. Müthiş bir başlangıç evet tahmin ettiğin gibi beklenmeyen bir cevaptı :)) 4. cevap çok iyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için, beğenmenize sevindim. Atladığım 6.soruyu da sonradan ekledim 🤭

      Sil
  4. Katıldığınız için çok teşekkür ederim:)
    Çok çarpıcı bir yazı olmuş, her türden duyguyu hissettim bu yazıyı okurken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, beğenmene çok sevindim. Ben teşekkür ederim bu güzel mim ve yorumun için🤗
      6.soruyu da atlayıvermişim bu arada sonradan ekledim. Sevgiler 🧚‍♀️

      Sil
  5. İnşallah sevgili İlkay, inşallah hepimiz kavuşalım artık yaşamak istediklerimize. Çok teşekkürler yorumun için🤗

    YanıtlaSil
  6. İlk soruya, sanırım ilk defa farklı bir cevap geldi ve beni en etkileyen de o oldu. Evde olmak:-)) Ayrıca 5nci sorunun cevabı da çok anlamlı ve güzel:-) Kaleminize sağlık, çok keyifliydi okumak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. İyi hafta sonları🤗

      Sil
  7. Gercekten ne cok sey yasadiniz ya dusununce sizi. Güzel prenses ne yaparla baslayip dugun ve ölümle devam etti. Insallah seneye her sey super olup hep beraber Istanbul da universiteli partisi yapariz

    YanıtlaSil
  8. çok neşeli muzip komikli buldum yanıtlarınıı bazılarını da duygulu ve anlamlı. iyi ki yazmışsın ayolcum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ayolcum, beğenmene çok sevindim 🤗

      Sil
  9. Bu mime en şaşırtacak girişi siz yapmışsınız sanırım evet diyerek ama bu güzel bir şaşırtma :) İnşallah seneye de dilediğiniz yerde olursunuz ve isteyen herkes de olur. Oldukça huzurlu bir yer, güzel bir dilek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla soruyu sorar sormaz pat diye öyle yazmak geliverdi içimden😊
      Çok teşekkür ederim, inşallah hepimiz istediğimiz yerlerde ve özgür olalım🍀

      Sil
  10. Çok sıcak, samimi bir yazı olmuş. Umarım herkes için çok daha umut dolu günler gelir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım,tüm kalbimle diliyorum bunu🙏
      Çok teşekkürler yorumun için🦋

      Sil