Blog Arşivi

16 Ocak 2022 Pazar

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 125


                                   

     
Merhabaa ve günün kalan kısmı için mutlu pazarlar herkese 🤗
Ağaç ev sohbetlerine uzun zamandır katılamadım. Çok ta seviyorum aslında ama bloğa çok sık uğrayamayınca bir türlü yetişemiyorum işte. Bu hafta da kuyruğundan yakalamış oluyorum gördüğünüz üzere ama idare edin artık🤭


Bu haftanın konusunu sevgili Deeptone (Sade ve Derin)belirlemiş ve konu şu:


"Ne tür bir hayvana sahip olmak istersiniz, evcil hayvan olarak veya başka nedenlerle?

Onun yazısının linkini de burda..

https://sadevederin.blogspot.com/2022/01/agac-ev-sohbetleri-125.html

Bir hayvana sahip olmak istedim mi hiç bilmiyorum ama isteseydim, galiba bu kesinlikle asil bir at olurdu. Oldum olası asaletine hayranım atların.Ve tabii ata binmeyi de isterdim, hem de çok. Bir de son zamanlarda sevimli bir köpeğim olsun istiyorum sanki. Tabii önce bahçeli bir evim olsun, ancak öyle. Yoksa evde tahammül edebileceğimi hiç sanmıyorum ve onları eve hapsetmeyi de doğru bulmuyorum.

Kendi isteğimle değil, biraz emrivaki ama hayatımın belli dönemlerinde bazı hayvancıklar oldu tabii evimde. Mesela bir kanaryamız vardı yıllar önce. Ben çok samimi değildim kendisi ile, kafesten etrafa sıçrayan çer çöp için kızardım hatta ama ötüşünü çok severdim. Ve ne oldu biliyor musunuz? 1999 depreminden sonra öldü ve bu istediğim en son şey bile değil di 😔
Bursa 'da depremin ölümcül bir etkisi, yıkılan ev vs yoktu ama o geceyi yaşayan pek çoğunuz gibi, hayatım boyunca unutamayacağım bir geceydi. Bu vesile ile hayatını kaybeden tüm canları rahmetle anmış olalım.Yaşananlarda sorumluluğu olan herkes için duygu ve düşüncelerimi ise yazıp havayı bozmayayım şimdi burada ama içimden sıralıyorum siz hiç merak etmeyin. Allah hiç kimseye böyle bir acıyı, bir daha yaşatmasın. Velhasıl kelam ayaklı bir kafesi vardı kanaryamızın ve deprem sırasında asılı olduğu kafes öyle sallanıyordu ki ,sanırım çok korktu yavrucağız. Ertesi sabah baktığımızda tir tir titriyordu ve akşam işten geldiğimizde maalesef ölmüştü.. Öyle çok üzüldüm ki anlatamam size.😌

Bir de küçük bir akvaryum ve rengarenk balıklarımız vardı bir zamanlar. Onların akvaryumun içinde o gelin gibi salınmalarına , insanı bambaşka dünyalara götüren renklerine, bir de yem verince o minicik ağızlarıyla beslenirken havaya yayılan kabarcıklara bayılıyorum. Ama onlarda ölüveriyorlar ve çok üzülüyorum ben..
Aaaa bir de çocukluğum da bol bol koyunlar, kuzular, inekler vardı hayatımda. Babamın öğretmenlik yaptığı köy sayesinde, çocukluğum onlarla dolu. Sürüleri otlatmaya götüren çobanların peşinde, birbirine çarparak yürürlerken ,boyunlarında çıngırdayan çan sesleri hala kulaklarımda. Bir de baharda yünleri kırpılırken izlemeye bayılırdık onları. Rahmetli anneciğimden izin almak biraz zor olsa da, komşuların avlusuna merakla atardık kendimizi. Tüyleri kırpılırken canlarının acıdığını düşünür, işi biten koyun ve kuzular, koşarak kendini yeşil çayırlara attığında ben onların yerine üşürdüm sanki.

Hey gidi günler heyy! 

Amaan bırakalım hayvancıklar doğada, kendi dünyalarında yaşasınlar yahu. Doğa onlarla güzel. 🐾🍃
Şimdiden iyi haftalar olsun hepinize.. Sevgiler🙋

24 yorum:

  1. Atları ben de çok severim. Hatta gördükçe onlarla ilgili güzel paylaşımlar yapmak için @atbeygirkisrak kullanıcı adı ile bir hesap açtım Instagram'da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett baktım şimdi sayfaya. Çok hoş, takibe aldım 👍

      Sil
  2. Bence de hayvanlar doğada olsun. Evde hapsediyoruz onları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama onları eve hapsedenler çılgınca çoğalıyor Turgay bey. İnsanlar yalnızlıklarında onların sevgisine sığınıyorlar gibi🙄

      Sil
  3. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından blogumu takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiimm, hoş geldiniz🤗
      Memnuniyetle ve hemen geliyorum ben de bloğunuza🦋

      Sil
  4. aaa ne çok anın varmış ama hayvan dostlarımızlaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveett,ben de yazarken farkettim aslında biliyor musun😊

      Sil
  5. hayvanların hapsedilmesine ben de üzülüyorum, yeterli alan yoksa çok kötü bir şey bu, mesela kuşlar hep kafeste oluyor... :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa maalesef öyle ve bu çok üzücü😔
      Teşekkür ederim yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için 🦋

      Sil
    2. vahşi kedilerin ve nicelerinin hapsedilmesi de insanlık dışı bir olay... 2022 hala bir çeşit kölelik sistemi var dünyada hayvanlar üzerine... gerçi insanlar için de pek farklı değil ya...

      Sil
    3. Ne kadar haklısınız aslında ve ne kadar üzücü.. Hiç bu açıdan düşünmemiştim 😔
      Teşekkür ederim yorumunuz için..

      Sil
  6. Hayvanların doğada kalması taraftarıyım ben de... Ancak insanlar doğayı katlettiği ve onlara yaşam alanı bırakmadığı için evde evcil hayvanların beslenmesinde bir sakınca görmüyorum. Ancak sevginizi ilginizi ihmal etmeyecekseniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu pencereden bakınca tabii ki haklısınız👍Sevgi ve ilgi çok kıymetli, insan olarak bizi de asıl besleyen şey de bu değil mi zaten🤗
      Teşekkürler yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için 🦋

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Biraz geç cevap veriyor olmam nedeniyle, sana da iyi haftalar canımm 🤗

      Sil
  8. Hayvanlarla ilgili ne çok anı biriktirmişsiniz. Hayatı diğer canlılarla müşterek yaşadığımızı daha çok hatırlamamız dileğiyle. Sevgiler 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmuş gerçekten,ben de yazarken farkettim 🤗
      Ben de çok sevgiler, iyi haftalar diliyorum🙋‍♀️

      Sil
  9. Eğer imkanım olsaydı ben de bir atla arkadaş olmak isterdim. İkinci sırada köpek olurdu herhalde. Ama önemli olan evcil hayvanları evlere hapsetmemek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atla arkadaş olma fikri harika🤗
      Benim de bir atım olsa, sanırım kesinlikle en iyi arkadaşım olurdu. Teşekkür ederim, güzel yorumunuz için 🦋

      Sil
  10. Köy hayatına şahit olmak, o havayı yaşamak büyük şans :)

    YanıtlaSil