Blog Arşivi

9 Nisan 2020 Perşembe

ANNE WITH AN "E" /Netflix Dizi yorumu🤗

Efendiimm bir önceki yazımda bahsetmiş olduğum gibi bu dönemde Netflix 'e teslim olmamın ardından, ilk izlediğim ve çokta keyif aldığım bir dizi yorumu ile geldim bugün 🤗

Ne yalan söyleyeyim çok uzun zamandır böyle keyifle bir dizi izlememiştim. Öyle sıcak, samimi, doğal, aynı zamanda şiddet ve dramın; sevgi, gerçeklik ve güzellik ile öyle profesyonelce harmanlanmış halini görebileceğiniz bence muhteşem bir yapıt..
Dizinin içine nasıl girmiş, nasıl bütünleşmişsem artık; bitmesine yakın evde kızıma Marilla'nın ses tonu ve ciddiyetiyle Anne Shirley Cuthbert diye seslenip, şaşkınlık anlarımda "Ohhh yüce tanrım!! "demeye başlamıştım yemin ederim, gerisini siz düşünün artık 😂🙈
Neyse canım korkmayın diziyi bitirince günah çıkartıp, normale döndüm😂🤗 


Kanada'lı yazar Lucy Maid Montgamery'nin 1908 yılında kaleme aldığı," Anne with Green Gables" (Yeşilin kızı Anne) adlı klasik romanından uyarlanmış bu dizi..

Dizinin ana kahramanı Anne Shirley ; henüz 3 yaşında iken annesi ve babası ölünce kimsesiz kalan, 13 yaşına kadar kimsesizler yurdu ve evlerde hizmetçilik yapıp sürdürdüğü yaşamında tabiri caizse feleğin çemberinden geçerek; sürdürdüğü bu yaşamın ona kattığı olumlu ve olumsuz bir çok tecrübe ile hayatta belki bir çok avantaj ama bir o kadar da dezavantajın sarsıntısından kitap sayfalarına sığınmış, renkli hayalleri ile  masallar dünyasında hayata tutunup, kendini yeniden yaratan, hiç sevmediği turuncu ve örgülü saçları, çilleri ile son derece sevimli, zeki, durmaksızın konuşan bir kız çocuğu.. 


Bir kardeşlerini çocuk yaşta kaybettikten sonra yaşamlarını kendi içe kapanık dünyalarında birlikte geçiren Marilla-Matthew Cuthbert kardeşlerin, yaşlılık dönemlerinde onlara yardımcı olması için bir erkek çocuğu evlat edinmek istemelerine rağmen, bir yanlışlık sonucu kendilerine evlatlık verilen kız çocuğu Anne Shirley ile kesişiyor yolları.. 
Ve Anne Shirley ile birlikte Marilla ve Matthew Cuthbert ve tüm Green Gables kasabası halkının değişen hayatlarını konu alıyor dizi. 

Görsel anlamda bir doğa şöleni ile 19.yüzyılın büyüsüne kapılacağınız; acı, hüzün ve zorlukları ancak bu kadar dozunda işleyip, duygu sömürüsüne çevirmeden hayatın içine katan; o dönemin zorlukları ile beraber asalet, zerafet, incelik, saygınlık, paylaşım, yardımlaşma gibi bir çok unutulmaya yüz tutmuş duyguyu bir arada hissetmenin hazzını da yaşayacağınız sıcacık bir dizi..
Ve bu doğa şöleninde izlediğim tarifsiz manzaralar, doğa ile içiçe yaşamın insan hayatına kattığı doyumsuz tat ile, o dönemin zorluklarının o tatlı ahengi çok etkiledi beni.. 



Dizi karakterlerinde beni en çok etkikeyenler ise:

Yukarıda da bahsettiğim gibi bitmeyen yaşam enerjisi, renkli dünyası, yaşadığı tüm çirkinliklere rağmen tertemiz tuttuğu o güzel kalbi ve asla pes etmeyerek kendi kaderine kendisi yön veren, tabii ki dizinin ana kahramanı Anne Shirley.. 

Zeki, çalışkan, akıllı, iyi kalpli ve hasta babasına bakıp, tek başına hayatın sorumluluğunu omuzlarında taşırken hedeflerinden vazgeçmeyen ve sevimli yakışıklılığı, karizması ile ilk bölümlerden itibaren dikkat çeken Gilbert Blythe.. 

Sert, ciddi, ağırbaşlı, kararlı, tam bir mürebbiyeyi andıran havasını kıran asil gülümsemesi ve dik duruşu ile Marilla Cuthbert.. 

Sakin, ağırbaşlı, içine sakladığı babacan kimliği daha ilk bölümden içinizi ısıtan Matthew Cuthbert.. 

Bu diziden bana kalanlardan en önemlisi ; aynı ailede doğmasalar da, aynı yolda birleşen güzel yüreklerin nasıl güzel bir aile olabileceği..
Çünkü ben bu dizide bir kez daha gördüm ki; aile olmak, doğmakla değil ait olmakla ilgilidir!!


Hayat tecrübesi denen şey, yaşınızla değil yaşadıklarınızla ilgilidir..

Bir çocuğu hayata, dünyaya kazandırmak bu dünyada yapılabilecek en büyük iyiliktir.. 

Ve... İlk aşklar hiç bir zaman unutulmaz.. 
En özel anıları ile daima kalbin en özel yerinde saklanır. 

Bu tarz dizileri sevenlere şiddetle öneriyor ve şimdiden iyi seyirler diliyorum..
Sevgilerimle..

22 yorum:

  1. Netflix iki aydır üyeyim güzel ve kaliteli yapımlar var film olarak yeni yapımlar bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de çok yeniyim ama çok sevdim. Yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için teşekkürler☺️

      Sil
  2. Tam bu aralar izlemeyi düşünüyordum bu diziyi. Yorumun denk gelmesi çok güzel oldu. Hakkında gerçekten iyi şeyler duymuştum daha bir şevkle izleyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok sevindim denk gelmesine, umarım keyifle izlersin. Sevgiler 🤗

      Sil
  3. simdiki dizim bittikten sonra buna başlayacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım keyifle izlersiniz.Bu arada bloğuma hoşgeldiniz☺️Yorumunuz için teşekkürler..

      Sil
  4. Karantina günleri başlayınca biz de Netflix satın aldık ancak ufaklıktan dolayı her diziyi, filmi izleyemiyoruz. Eşimin seveceği bir tarza benziyor. İletiyorum kendisine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de karantina döneminde pes edip aldım Netflix'i.. Umarım beğenir eşinizde.. Teşekkürler yorum ve ziyaretiniz için ☺️

      Sil
  5. Emekliden, emekliye kocaman sevgiler.
    Ne tesadüf, ben de seyrediyorum bu diziyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman sevgiler benden size🤗🙋‍♀️

      Sil
  6. nefis dizi yaaa. iki tane de çizgi dizisi var biri yeni biri eski, bir de kitabı var. ne bilmiş kız yaa kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaaa bayıldım ben kendimi tutamayıp bir daha baştan bile izleyebilirim😁

      Sil
  7. O kadar cok gördüm duydum ki bu diziyi izlemis kadar oldum.Burda okuyunca tekrar dikkatimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de çok duymuş ve merak etmiştim. Sonunda izledim ve iyi ki izlemişim☺️Teşekkürler yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için 🤗

      Sil
  8. listeme ekledim. güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmenize sevindim, dizi yorumlarında çok tecrübeli sayılmam☺️Teşekkürler yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için 🤗

      Sil
  9. Aaa ne güzel, umarım izler ve keyif alırsın🤗

    YanıtlaSil
  10. Harika bir dizi . Ben 3.sezondayım. Kitabını da okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bayıldım ve kitabını okumayı düşündüm sizin gibi:) Yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için çok teşekkürler:)

      Sil
  11. Hayat tecrübesi denen şey, yaşınızla değil yaşadıklarınızla ilgilidir.. Harika bir söz 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveett benim aldığım en önemli ders bu diziden.
      Teşekkür ederim🤗

      Sil
  12. yaa çok merak ediyorum bunu sanırım çizgifilmini izlemiştim küçükken kitabını da diziyi de merak ediyorum çok da güzel anlatmışsın valla :)

    YanıtlaSil