Blog Arşivi

24 Ekim 2021 Pazar

Yedigöller Efsanesi - Yedigöller /Bolu fotoğrafları ile Mutlu Pazarlar




Bu kareler kardeşlerimin geçen hafta yaptığı Yedigöller seyahatinden. 🌿🍁🍂🍃
Ve izlenimleri muhteşem👍

Abant gölünü yıllar önce görme fırsatım oldu ve hep aklımdadır, çok severim ama Yedigöller tarafını görmek kısmet olmadı henüz. Eminim her mevsimi ayrı güzeldir. Ama her giden özellikle bu mevsimde mutlaka görülmesi gereken yerlerden olduğunu söylüyor.

 



O zaman, o gün gelinceye dek ;  payıma düşen bu güzel fotoları sizlerle de paylaşıp, Pazar günümüze bir renk, bir nefes katayım ve bu vesile ile Yedigöller Efsanesi 'ni de şuraya bırakayım istedim.

Aslında sanırım birden fazla efsane var buraya ait. Ama bir çok yerde rast geldiğim hikaye şöyle👇




Efendim rivayet odur ki; birbirine çok yakın bu yedi göl, birbirine aşık yedi çifti anlatıyor.
Ümitsiz aşklarından dolayı vatanlarından sürülen bu çiftler, yedi gölün bulunduğu yere kadar birbirlerine yoldaşlık etmişler.
Uzun ve yorucu yolculuklarının sonunda geldikleri bu bölgeyi o kadar beğenmişler ki, buraya yerleşmeye karar vermişler.
Büyük Göl'ü en yaşlı çift sahiplenmiş, Küçük Göl’ü ise en gençleri. Sazlı Göl'e saz çalan çift, en nazlı gelin ise Nazlı Göl'e. İnce Göl'ü yolculuktan bitap düşüp hastalanan damadın olduğu çift alırken, Serin Göl’ü de artık yorgunluktan dili damağına yapışan en zayıflamış, bitkin çift. 
Tabii Deringöl' de yüzme bilmeyen aşıkların payına..


 
Kıyıda başlayan cıvıl cıvıl hayatlar, yavaş yavaş göle doğru çekilmeye başlamış ve bir gün yüzme bilmeyen gelin çok derinlere gitmiş. E tabii durumu gören damatta hemen arkasından.
Aşkın sesinde kaybolan diğer aşıklar da görememiş bu anı ve  derin su içine çekivermiş onları. Sonraki gecelerde diğer aşıklar göle yaklaştıkça hep görmüşler siluetlerini , seslerini duymuşlar sanki ama göl vermemiş bir daha genç aşıkları .
Rivayete göre ; Deringöl’e yaklaştığınızda duyulan o güzel su sesi ve  gördüğünüz bulanık şekiller bu aşıkların siluetleriymiş.


 
Oraya gidenler neler görmüş, neler hayal etmiş, hangi gölün mayasına ne renk yoğurt çalmıştır ben bilmem. 




Ama efsaneyi bilip te, kalbinde aşkın bir rengini yeşertebilmiş olanlar ; her gölün kenarında kendi hikayelerini canlandırıp, kaybolan aşıkların el ele sonsuzluğa gidişini görmüş, seslerini duymuşlardır belki kim bilir..Ben gitsem,kesin öyle yaparım mesela 😊
Mutlu pazarlar 🤗🙋‍♀️

17 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ahh rivayet çok acıklıymış. Ben Yedigöllere gittim ve hatta orda bir gece çadırda uyudum, mevsim sonbahar güneş çekilince dağın arkasına buz gibi soğuk oldu ve gurubumuz kocaman bir ateş yaktı çember olduk etrafında, öykülerle, şarkılarla :)) Tavsiye ederim mutlaka git :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy o çadır işleri filan hiç bana göre değil ama sen anlatınca özendim vallahi😍 İnşallah en kısa zamanda gitmek ve güzel anılar biriktirmek kısmet olur bana da 🙏Sevgiler🦋

      Sil
  3. Ooo ben bu efsaneyi hiç duymamıştım. Yedigöllere de henüz hiç gitmedim. Bu sene bir niyet ettik ama kısmet olmadı. Şimdi gidemediğime sevindim açıkçası, yoksa efsaneyi bilmeden dolanır gelirdim. Şimdi efsaneyi de bildiğime göre bakalım gittiğim zaman neler hissedeceğim. :) Keyifli yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım bakalım gitmek kısmet olduğunda size, bana, onlara nasıl anılar & duygular biriktirmek kısmet olacak🤗 Ben teşekkür ederim zaman ayırıp,okuduğunuz ve güzel yorumunuz için🙏

      Sil
  4. Fotoğraflar harika:) Abant'a pek çok sefer gittim, her mevsimde ayrı güzel. Yedigöller'i de gördüm ama aradan çok zaman geçti. İnsanın ruhuna iyi gelecek bir mekân. İyi gezmeler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflar kardeşimlerimin objektifinden,sağ olsunlar benim için güzel kareleri kaçırmıyorlar. Ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için🤗

      Sil
  5. Rivayetler ve fotoğraflar harika:)) Bende bu hafta artık gezi sezonunu Yedigöller ile açacağım:) Bakalım benden neler çıkacak:) Şimdiden mutlu haftalar dilerim, saygılar:)

    YanıtlaSil
  6. Sizden gelecek güzel fotoğrafları merakla bekliyorum🤗 İnşallah keyifle, güzel anılar biriktireceğiniz bir gezi olur. Şimdiden iyi seyahatler ve iyi haftalar 🦋Selamlar 🙋‍♀️

    YanıtlaSil
  7. Fotoğraflar harika:))) Rivayetler de çok güzel:) Ben gitmedim hiç, geçen ay kardeşim gitmişti. Ben de çok merak ediyorum, İnşallah bir gün gidebilirim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gider ve güzel anılarla dönersin. Çok teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğun için🤗🦋

      Sil
  8. Gelecek ay karavanla gitme hayalim var ama bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Bi de karavanla,ne keyifli olur kimbilir🤗

      Sil
  9. Yedigölleri çok seviyorum ama uzun zaman oldu gitmeyeli..
    Tabii şu an en doğru mevsim sonbaharı müthiştir.Kardeşleriniz de çok güzel çekmişler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim zaman ayırıp,okuduğun için🤗

      Sil
  10. Hiç gitmedim ne kadar güzel ♥
    Hikayesi de çok hoşmuş. :)
    Göllerimizin çoğu kurudu, dilerim, umarım bunu da kurutmazlar:( kirletmezler :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım 🙏Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için🦋

      Sil