Blog Arşivi

19 Ekim 2021 Salı

Kağıttan Hayatlar /Film


Kağıt ve atık toplayan insanların hayatını merak ettim hep. Yeri geldi kızdım belki görmek bile istemedim, yeri geldi üzüldüm ve sonra sonra anlamaya çalıştım çoğu kez. Benim, senin, onun belki yaklaşmaktan bile çekindiğimiz, elimiz bir yere değdi diye on kere dezenfekte etmeye çalıştığımız o alanların içindeki dünyaya, onları mecbur eden hikayelerini bilmek istedim.

Bazen içlerinden birinin yorulupta sırtını çöp konteynerine dayayıp soluklandığını gördüğümde ; sürekli sırtını dayayacak birilerini arayan insanlar adına utandım. 
Arabasını konteynerın yanına bırakıp, bir karton parçasını seccade yaparak namaz kılanı gördüğümde ; iman/ibadet etmek için yeter ki kalbin temiz olsun dedim bir kere daha..
Şuncacık canıyla sırtına yüklendiği hayatı kadar ağır yüklerini taşımaya çalışan, daha 18 olmamış gençlere ; gücüm yetsede ben de seninle taşısam, yükünü hafifletsem ya da çekip alabilsem seni bu dünyanın içinden demek istedim çoğu kez..
Evimin hemen önündeki parkın yanında konumlanan çöp konteynerleri nedeniyle , her gün bir kaçına tanıklık ettiğim bu sahneler sayesinde ; 6 ay önce karşıma çıkınca hemen izlemek istedim bu filmi. O dünyaya ait neler görür, neyin farkına varabilirim diye..

Aslında hiç benlik bir film değil.. Yani ister istemez sokakta geçen yaşamlar söz konusu olunca; bolca argo, yer yer dayanamayıp gözümü kapatıp, başımı çevirmem gereken sahneler içeriyor ama direndim ve sonuna kadar izledim. Ve gerek oyunculuklar, gerekse senaryoyu çok başarılı buldum. Her sahnesi beni derinden etkiledi.
Böbrek nakli bekleyen ve durumu günden güne kötüye giden bir hasta ve kağıt atık toplama merkezinin patronu olan Mehmet (Çağatay Ulusoy) karakterinin hikayesini, görmezden geldiğimiz o dünyayı anlatıyor #KağıttanHayatlar..

Psikolojik bir drama türünde olmakla birlikte;
o insanların da gülüp, eğlendiğini ve hayatlarını güzelleştirmek adına çabalarını yansıtarak dramın trajediye dönüşmesinden uzaklaşıyor.

Bugüne kadar her birimiz çokça görüyor, belki kabulleniyor, belki görmezden geliyor ve iyisiyle kötüsüyle düşüncelerimizi kendi aramızda sohbet konusu ediyorduk en fazla. Ama son günlerde malumunuz üzere, yetkili yetkisiz bazı makamların pek bir gündeminde.. Hal böyle olunca tam zamanı diye düşündüm film için.. Madem izledim, iki kelam edeyim de; filmi ya da bu dünyayı görmüş& görmemiş, merak etmiş & etmemiş, sayfamı ziyaret edip, gözü yazıma takılan sevgili okura benim dilimden bir selam olsun. 

Sevgili Doğan Cüceloğlu 'nun "Annen yoksa kimsen yok" cümlesinin vücut bulmuş hali de diyebileceğiniz bu yapımı ; bugünlerde çokça konuşulan bu insanlara daha yakından bakmak isteyen herkesin izlemesini ve hem onlara, hem kendi hayatlarına bir daha, başka bir gözle bakmalarını öneriyorum.
Sevgilerimle 🤗

Yapım yılı: 2021
İlk gösterim tarihi: 12 Mart 2021/Netflix
Yönetmeni: Can Ulkay
Oyuncular: Çağatay Ulusoy; Emir Ali Doğrul; Ersin Arıcı; Turgay Tanülkü; Selen Öztürk
Yapımcı: Onur Güvenatam; Çağatay Ulusoy
Yapım şirketi: OGM Pictures
Yazar: Ercan Mehmet Erdem


12 yorum:

  1. Benim de çok beğenerek, etkilenerek izlediğim filmlerden biri. Sonunun nasıl biteceğini hissetmiştim. Eşim bu yönüne sinir oluyor. Yüksek sesli düşünmemem gerek sanırım. Çok teşekkürler bu içten paylaşım için. En derin sevgi ve selamlarımla 🧿😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim 🤗Benim de var öyle sonunu hissetme durumlarım ama bu filmde kestirememiştim.🙃
      Çok sevgiler🙋‍♀️

      Sil
  2. Bakıp ta görmediğimiz yada görmek istemediğimiz insanları öncelikli olarak siz çok güzel ifade etmişsiniz.. Filmi izlemedim ama en kısa zamanda izleyeceğim. Teşekkürler öneri için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, güzel yorumunuz için 🤗

      Sil
  3. çağatay ulusoy, kıvanç tatlıtuğ, can yaman. bu üçünü çok severim, izlemedim, izleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveett ben de,konusu dışında izlemem de etkili olan 2.unsurdu🤗

      Sil
  4. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfamı ziyaretiniz için ben teşekkür ederim🦋

      Sil
  5. Bu tarz filmleri izlemeyi severim. Muhakkak izlenecekler listeme eklemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tarzı da seviyorsanız mutlaka izlemelisiniz. Teşekkür ederim, sayfamı ziyaretiniz ve yorumunuz için.🙏

      Sil