Blog Arşivi

10 Kasım 2019 Pazar

Kitapların Dilinden 1 // Bir Ömür Nasıl Yaşanır ? /İlber Ortaylı

BİR ÖMÜR NASIL YAŞANIR ?

Nasıl kültür kokuyor her yönüyle ve bir o kadar da tarih, en nezih haliyle..
Okumak için geç kaldığımı düşünmüştüm ama hiç öyle değil; hangi yaşta olursanız olun size değer katacak, merak ettiğiniz bir yöne ışık tutacak gerçek bir kılavuz!!
Ama öyle okuyup, kenara atılacak türden pek değil. Yaşama dair çok öz, çok kıymetli ,her an dönüp bakacağınız özel notların yanında ; özellikle tarih ve sanatın en bilinmesi, görülmesi ve irdelenmesi gereken yönleriyle özel bir rehber!
Hayata farklı yönlerden bakabilen ,bakmayı seven gençlerimizin 17-25 yaş arasında ilk kez okuyup; ama sonra mutlaka her on yılda bir yeniden okuyarak ,o yaşın erdirdiği olgunlukla çok daha farklı pencerelerden bakacağı bütünüyle özel bir eser !
Tarih ve tarihçilerle hiç aram olmamasına rağmen , bir çırpıda okudum ve bir kez daha hayran kaldım
Sn. İlber Ortaylı'ya...
Var olun Sayın hocam...
Sevgi ve saygılarımla..

4 yorum:

  1. hıms peki ben de tarih okumam ama bu yazar çok iyi tabiii hımms bu da iyimiş peki aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen kesinlikle aklınızda olsun..

    YanıtlaSil
  3. hiç bir şey için geç değil bence, bu kitap bunu öğretti bana.

    YanıtlaSil