Blog Arşivi

14 Kasım 2019 Perşembe

NOTALARLA YOLCULUK-İLK MİMLENİŞİM :)

Efendim merhabalar 🙋
Bendeniz henüz Blogger dünyasında çok yeniyim ama bu dünyayı çok sevdiğimi söylemeliyim😊
2 gün önce bir baktım ,sevgili Deeptone/Sade ve Derin 'den bir not  "  Heyyy mimledim seni :)"
Allah dedim ilk günlerden mimlendik desene sen 🙊Mimlenmeyi de ,birini mimlemeyi de hiç sevmem neticede 😀
Devamını okuyup ta konuyu anlayınca rahatladım neyse ki ..Eh o zaman davete icabet etmek gerekir değil mi ?

Mim şöyle: "Dinlediğimiz veya dinlemeyi en çok sevdiğimiz iki şarkıyı bize hatırlattıkları anılarla ve hissettirdikleriyle birlikte paylaşmak. O şarkılarla hep aynı duygulara aynı anlara anılara gitmek. Hislerinizin en çok yoğunlaştığı 2 şarkınızı seçin ve bize her bir şarkıda, gittiğiniz o anı, o hatırayı veya o hissi anlatın"

https://sadevederin.blogspot.com

Tam da bam telim aslında biliyor musunuz ,çok severim her türlü müziği dinlemeyi de ,söylemeyi de.
Yeter ki yüreğime dokunsun..
Ama hissettirdikleri , hatırlattıkları  ile paylaşmak olunca konu ve üzerine de Sevkoz 'un walkman hatırlatması üzerine ilk olarak ,

Yeni Türkü/Günebakan Albümü /Olmasa Mektubun geliyor aklıma..

1987 -1991 arasındaki yıllar ve üniversite öğrencisiyim o zaman.. Üniversiteyi Eskişehir'de okudum ben ve rahmetli hacı annemin(anneannem) evinde ,onunla birlikte kalıyorum. .Allah rahmet eylesin tam bir Osmanlı kadınıydı hacı annem, ona girersem çıkamayız şimdi buradan😀 Neyse bir yazımı ona ayırır ,anlatırım size uzun uzun ..
Bizim zamanımızda nerde öyle herkesin ayrı odası ..Sobalı ev, aynı odada yatıyoruz hacı anneciğimle ..Yaşlı tabii kadıncağız erken uyumak istiyor ama o uyuyunca ışıklar da kapatılıyor..
Eskişehir'in karını, kışını, ayazını bilenler bilir..Mevsimlerde şimdiki gibi değil o zaman ,dışarıda  nasıl kar kış ,kıyamet..Yatağım cam kenarında ,odamız da tam sokak lambasının dibinde ,o yatınca ben de yatıyorum mecburen .Perdeyi aralayıp oturuyorum  yatağımın üzerine ,kulağımda walkman ve fonda Olmasa Mektubun parçası ile Derya Köroğlu ,sokak lambasının ışığı ile lapa lapa yağan karı izliyor ve tabi ki yeni ayrıldığım sevgilim için ağlıyor ; hayatın tüm zorluklarından habersiz , dünyanın dayanılması en zor acısının bu olduğunu zannediyorum😌

İşte bu parçayı her dinleyişimde ;o camın boyuna gidiyor ,yatağıma oturuyor ve o geceleri yaşıyorum ben..

İkinci parçada yine o yılları hatırlatıyor bana, hey gidi günler heeyy!!

Zülfü Livaneli /Karlı Kayın Ormanı 

4 yıl Üniversitemizin Halk Dansları Topluluğunda çok severek oynadım o yıllarda.. Çaktırmayın ama yok prova, yok seçmeler, yok gösteri derken okul dışında evden  kaçabilmek için de çok işime yaradı ne yalan söyleyeyim😀 Şehir dışı gösterilerimizde okulun otobüsüne dolarız tüm ekip ve hocalarımız, Bülent ile Vedat var saz çalan arkadaşlarımız, Zülfü 'den girip Ahmet Kaya 'dan çıkıyor ,çalıyor söylüyor ,kah oynuyor kah gülüyor ama ne de güzel vakit geçiriyoruz ..Ama hep beraber söylediğimiz o Karlı Kayın Ormanı yok mu ,tüylerimi diken diken edişi, ahhh işte onun yeri bambaşka!

O yıllardan beri konserinde ağladığım tek adam olmuştur Syn Zülfü Livaneli ..
Her Karlı Kayın Ormanı deyişim ve dinleyişimde işte o otobüse gidiyor ; saz tellerinin o tınıları kulağımda yankılanıyor , hep beraber bağıra bağıra söylediğimiz o şarkıları söylüyor ve yine tüylerim diken diken oluyorum ben..

İşte böyle sevgili blogger canlar..
Böylece ilk mim yazımı tamamlıyor ve izninizle, ben de ilk günlerden takibe başladığım 3 arkadaşı mimliyorum😊
Sürçü lisan ettiysem affola ..

Bir Yıldızın Hikayesi    https://gunesebakarken.blogspot.com/
Samimice Ecece     https://turkkadinlari.blogspot.com/
In my blue castle    https://mavikalemdekiler.blogspot.com/

25 yorum:

  1. Ahh gençliğimiz ahhh ne güzel gülermiş dimi

    YanıtlaSil
  2. Ahh Nazım Hikmetin kaleminden Zülfü Livanelinin sesinden ne de güzel bir şarkı. Sözleri de ne kadar hüzün dolu. Rusya'da sürgünde yazdığı şarkı. Yıldızlara uzanamıyor memleketine varamıyor gençliğini de yaşayamıyor. Sonra bu dizeler çıkıyor ortaya. Anılarınızla bir kere daha dinleyince şarkıları çok başka şeyler hissettirdiğini söylemeliyim :) Emeğinize sağlık iyiki yapmışsınız mimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dee mimlediiğiniz kişilerin linklerini de ekleyebilir misiniiz? Onların da yazdıklarını çok merak ediyorum ziyaret etmek isterim :))

      Sil
    2. Teşekkür ederim:) O yıllarda dizelerin hikayesini bilmediğim halde daha ilk dinleyişimde yüreğime dokunmuş, tüylerimi diken diken etmişti hep bu şarkı.. Sonra hikayeyi öğrendiğimde anladım neden bu kadar içime işlediğini..
      Ne güzel insanlar Nazım Hikmet, Zülfü Livaneli..
      İyi ki var olmuşlar ve bizlerde iyi ki bu şiirleri okuyup, bu şarkıları dinleyip ,bu duyguları yaşama şansını elde etmişiz:) Sevgiler..

      Sil
  3. Harika bir mim yazısı okudum. Yüreğine sağlık. Çokkkkk teşekkür ederim davetin için. Şu anda bir iş gezisi için yurt dışındayım. Bir hafta sonra döneceğim. Yazım gecikirse kusura bakmayasın. Sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek.. Tabii ki ne zaman ister ve uygun olursanız Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Aynı zamanın gençleri olduğumuzdan belki de, öyle dokunaklı geldi ki seçtiğiniz şarkılar ve anılar. Çok güzel oluyor bu mimler, bi şarkı bile ne iyi anlatıyor karşındakini onu anladım. Teşekkür ederim. Kafamı toplayıp hemen ödevimi yapıcam ;))

    YanıtlaSil
  5. Böyle hissetmenize çok sevindim, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  6. Aynen öyle 😊O şarkılar gibi güzel geçsin gününüz 🙋‍♀️

    YanıtlaSil
  7. Hoş geldin aramıza.Takipteyim

    YanıtlaSil
  8. ay çok güzel anlatmışsın ikisini deee yaaa evet böyle anıları hep annatsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiimm,beğenmenize çok sevindim🤗 Yazarım tabii ki😁

      Sil
  9. Güzel bir konuymuş. İlk hatıralarınızı sanki benimmiş gibi hissettim.
    En kısa sürede yazacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. Bugün itibariyle yazdım:) Ben teşekkür ederim.

      Sil
    2. Ben de hemen keyifle okudum, emeğinize sağlık🤗

      Sil
  11. Ah Eskişehir' i ve soğuğunu bilmez miyim? Soğuk alerjisi olmuştum orda :) Üniversite zamanları, her gencin güzel anılarının olduğu zamanlar. Öyle güzel anlatmışsınız ki, o anın duygusu tam olarak geçti bana. O pencere önünde oturan ben oldum sanki.
    Size blog dünyasına hoşgeldiniz diyorum. Anlatacak daha nice satırlara. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularımın sizlere geçmiş olmasına ve böyle hissetmenize çok sevindiimm, teşekkür ederiimm.. 😊Sevgiler🤗

      Sil
  12. Tam aynı yıllarda okumuşuz üniversiteyi, o iki şarkı bana da hep okul yıllarımı hatırlatır.

    Ah o sokak lambasının ışığında kar izlemek ne büyülü birşeydir. Yağsa da izlesek :)

    YanıtlaSil
  13. O güzel şarkıları anılarınızla örtüştürmeniz çok hoş:)

    YanıtlaSil
  14. Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkürler🤗

    YanıtlaSil