Blog Arşivi

15 Aralık 2019 Pazar

Pazar Yazılarım / Yapmayalım! Lütfen unutmayalım!

Sevgili okur dostlarım,
Son derece hassas olduğunu düşündüğüm bu konudaki yazımı, daha önce çok spesifik bir olay üzerine kaleme almıştım ve bugün de siz blogger dostlarımla paylaşmak istedim. 
 İçeriği çok keyifli değilmiş gibi görünse de ; ben sayfama yolu düşecek her birinize ,
keyifli okumalar, keyifli pazarlar diliyorum..😊



Sevgili eğitimciler, sevgili ebeveynler ,dedeler, halalar, dayılar, teyzeler !
Affınıza sığınarak bu sözlerim hepimize..

Yapmayalım !!!
Bir çocuk kaç yaşında olursa olsun, aynı zamanda bir birey olduğunu unutmayalım !!
Kullandığımız yalnış bir kelimenin, içinde bulunduğumuz yalnış bir olay ve davranışın karşımızdaki gencin en hassas noktasına dokunabileceğini...
Ve belki bizim farkında bile olmadığımız bu olay, tavır, davranış ya da sadece bir kelime - cümle her neyse, onun bunu hayatı boyunca asla unutamayacağını..
Belki bizim çok basit, çok önemsiz gördüğümüz bir çok olay ve davranışın; onun iç dünyasında çok büyük bir yere sahip olabileceğini..
Hayatının herhangi bir kesitinde bu olay ya da davranışı anımsatan en küçücük  anda bile, herşeyin aynı tazelikte ama acıtarak  yeşereceğini..
40 yaşında da olsa; o anda o yaralı çocuğun yeniden can bulacağını, aynı acıyı hüznü fazlasıyla yaşayacağını ve yaranın sabırsızca, hemencecik yeniden ama fazlasıyla kanayacağını..
Ha o yarayı açan, ha yıllar sonra kanatan olalım farketmez, bu izde aynı sorumluluğu taşıdığımızı..
Bu  ve benzeri durumların, yıllarca hep beraber emek vererek yapmaya çalıştığımız o güzel piramiti, bir anda yok edebilecek bir domino taşı etkisinde olduğunu lütfen unutmayalım!!!

Lütfen!!
Duyarlı olalım, hassas olalım..
İyi bir anne, baba, eğitimci ,hala, dayı, teyze neyse işte o olalım evet ama önce duyarlı bir insan olalım..

Başarılı bireyler yetiştirmeyi sadece eğitim sandığımız ve içinde hep birlikte kaybolduğumuz,
göz gözü görmeyen bu girdabın içinde unuttuğumuz çok önemli bir şey var ki ;
O da önce mutlu ve özgür bireyler yetiştirebilmek..
Ülkemizin doktora, avukata, mühendise, sanatçıya ihtiyacı var evet ama en çok mutlu insanlara ihtiyacı var..
Ve mutlu insan, mutlu olduğu yerde zaten başarılı olur..
Lütfen unutmayalım!!!
Sevgilerimle..

Not : Bu son cümle benim hayat mottom arkadaşlar, bir çok yazımda benden bu sözü çok duyacaksınız .. Kusura bakmayınız😊

17 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum. Fakat ne kadar dikkat edilirse edilsin farkında olmadan hataların yapılması kaçınılmaz. Pedagoji kapsamı oldukça geniş bir bilim. Bazen iyi olduğunu düşündüğümüz davranışlar çocuğun gelişimine olumsuz etki yapabiliyor. Çocuk deyince hepsinin ayrı karakter yapısı var. Zor iş anlayacağınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle👍Hangi sözün, hangi davranışın kimi, neyi, nasıl etkileyeceğini kestirmek çok zor iş zor. Bir insan, bir çocuk yetiştirmek sanatın en zor dalı gibi.. Aylarca, yıllarca verdiğiniz emek, dikkat,özen, sevgi, çabayı vs.. küçücük bir hata ile bile yerle bir edebiliyor birden.. Dünyanın belki de en zor ama en keyifli işi diyorum ben.. Güzel yorumunuz, katkılarınız için çok teşekkürler 🤗

      Sil
  2. Ne kadar doğru, ne kadar güzel yazmışsın. Bende de birkaç travma var böyle. Baba tarafım ayrı kıl, anne tarafım ayrı kıl. Büyüdükçe farkettim ki ben karakter olarak bu akrabalara fazlayım ve gram saygı, sevgi beslemiyorum onlara, çektim kendimi, görürsem konuşuyorum ama hiç umrumda değiller. İşin tuhafı bu insanları kendi çocukları bile pek sevmiyor bence :) Çok özenirim saygılı, sevgili yakın akraba ilişkilerine. Ama bizim nasibe bunlar düştü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz travmaları yaşamayan var mıdır ki aramızda sevgili Lady Wednesday🤔 Anne, baba ve akrabalarımızı seçemediğimiz gibi kimsenin düşünce,tavır, davranış ve hayat felsefesine müdahale etmemiz de mümkün değil. Keza bizimkine de onların müdahale etmesini istemeyiz. Ancak bir şeyler paylaşabildiğimiz, yanında iyi hissettiğimiz ve hissettirebildiğimiz, tartışırken bile birbirimize saygı duyup, yanında kendimiz olabildiğimiz kişiler hayatımızda gerçekten var oluyor ve maalesef diğerleri figüran rollerle var olduklarını sanıyorlar🤗

      Sil
    2. Çok haklısın. Benim hayatımda figüran bile değiller, öyle bile hissettirmem. Ne yazık ki seçemiyoruz!

      Sil
  3. Çocukları bir meslek sahibi olmaya yöneltmeden önce onlara iyi bir insan olmayı, mutlu olmayı, aza kanaati öğretmemiz gerekiyor sanki. Bunları yapamadığımız sürece sıkıntı büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef bu da işin farklı ama önemli bir boyutu 🤔
      Yorumunuz için teşekkürler🤗

      Sil
  4. Söylediğiniz her şeye katılıyorum ama şunu eklemek istiyorum çocukları eğitecez diye şımartmayalım tepemize çıkarmayalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki oradaki çizgi çok çok önemli👍Yorumunuz için teşekkürler 🤗

      Sil
  5. Sen ne güzel bir birey yetistiriyorsun biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıımm böyle düşünmen ne kadar güzel, çok teşekkür ederim 🤗❤️

      Sil
  6. pekiiii :) motton da güzeeel :)

    YanıtlaSil
  7. Çok doğruuu :)
    Ben de beklerim blog'a, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve yorumunuz için çok teşekkürler, gelirim tabii🤗

      Sil
  8. Çok kırıyoruz çocukları çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef😔Yorumun için teşekkürler 🤗

      Sil