Blog Arşivi

6 Şubat 2020 Perşembe

Henüz İş Hayatının Çok Başında Olan Gençlerimize Bakınca...

Herkese merhabalar🤗
Bu aralar çok sık uğrayamadım buralara.. Çünkü emeklilik sonrasında, yıllardır içinde olmayı çok istediğim eğitim/kişisel gelişim alanının bir dalında, rapor yorumlama ve danışman olarak var olma hazırlıkları içerisindeyim efendim.. Şu an çok hevesli ve heyecanlıyım. Detayları belki sonra sizlerle de paylaşırım..Umarım her şey çok güzel olur🙏
Kendim bir şeyler yazamasam da fırsat buldukça en azından okuma listemi kontrol edip, yetişebildiğimce sizleri takip etmeye, okumaya gayret ettim naçizane.. Blog dünyasına girdiğim günden beri içimizdeki genç kardeşlerimi; okumaya ,yazmaya, düşünmeye, üretmeye,dünyaya, ülkemize verdikleri değer ve ayırdıkları zamanı, emeği gördükçe moral buluyor, umutlanıyorum inanın..
Bunu hep söylemek istiyordum aslında ama bugün 1 yıl önce yazdığım şu aşağıdaki yazımı ve düşüncelerimi okuyunca dedim ki kendi kendime ; ne güzel blog dünyasında o umut vadeden gençlerden ne çok var🤗
Hepinize yürekten tebrik ve teşekkürlerimle var olun, hep olun, daha çok olun diyorum bütün kalbimle👏🏻🙏👏🏻
Eh bu vesile ile bu konudaki yazımı da, sözüm meclisten dışarı diyerek;sizlerle paylaşmış olayım o zaman..
Sevgilerimle.. 🤗



İş hayatının henüz çok başında olan genç neslimize bakınca bazen çok üzülüyor ve cidden endişeleniyorum🤔 Eğitimli hatta belki pek çoğu iyi bir eğitime sahip de olsa gençlerimizin geneline bakınca ;ne yazık ki....
Gelişime kapalı,
Büyük resmi görmekten çok uzak,
Sorgulama yeteneği gelişmemiş(körelmiş demek gerek belki ama bunun için çok erken, bu yüzden gelişmemiş kelimesini daha doğru buluyorum),
Sorumluluk almaktan kaçınan,
Dinlemenin değerinin bilmeyip; sürekli konuşan,
Çözüm değil sorun odaklı ve sabırsız olduklarını görüyorum..

Elbette bu bilince sahip, farkındalığı yüksek, umut vaat eden gençlerimizi tenzih ediyorum.
Ancak genel durum maalesef bu🙄
Gerek ebeveynler, gerek eğitimciler ve gerekse iş hayatında onlara ışık tutacak her aşamadaki yöneticiler yani kısaca biz hepimiz ; gençlerimizi önce bu alanlarda eğitmeli, geliştirmeli ve onlara rehberlik etmeliyiz..
Bu her birimizin çok önemli bir görevi.. Yoksa işimiz gerçekten çok zor!!

8 yorum:

  1. Henüz iş hayatına atılma hayallerinde olan gençlere sesleneyim ben de o zaman Gelmeyiiin :))

    YanıtlaSil
  2. Gençler insanın ümidini kırıyor.Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim. Uzun zamandır blog aleminden uzak kaldım ve arkadaşlarımın çalışmalarına göz atma imkanım olmadı. Bundan böyle eskiden olduğu gibi aranızda olmayı istiyorum. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa maalesef 😔 Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim, hoşgeldiniz😊

      Sil
  3. öğretmiyolaaar, model olmuyolaar, eğitim sistemi de engel zateen. biz blogcular başka tabeee :)

    YanıtlaSil
  4. En ufak zorlukta hemen pes ediyorlar mesela.

    YanıtlaSil