Blog Arşivi

29 Nisan 2020 Çarşamba

Sarsıntı&Yüz Yüze Kitap Yorumu


Nedense bir türlü kafamı verip doğru dürüst okuyamadığım, başladığım her kitabı yarım bıraktığım bu dönem kızımın önerisi ile okudum bu iki kitabı. 
Böylece ben henüz yeni tanımış olsam da kendisini, sevgili Arda Erel'in kızım başta olmak üzere pek çok okurun hayranı olduğu genç ve güncel bir yazar olduğunu  öğrenmiş oldum. 
Eh bu da benim ayıbım olsun 🤭
Ve itiraf etmeliyim ki ;en az birbirinin devamı olan bu iki kitabın hikayesi kadar, yazarı etkiledi beni arkadaşlar. Arda Erel küçük yaşlardan itibaren günlükler tutup, yazılar yazan ; Sarsıntı (2019)ve Yüz yüzenin(2020) 4.ve 5.kitabı olduğunu anladığım 1995 doğumlu bir genç.
Bayılıyorum onun gibi erken yaşlarda hayallerinin peşinde koşmaya başlayan, kendi hayallerinden çıktığı bu yolculukta ; daha bu yaşlarda başka insanların dünyasında güzel bir yer edinmeye başlamış gençlere.Ve blog dünyasında bu gençlerle sıkça rastlaşıyor olmaktan çok mutlu olduğumu da söylemeden geçmemeliyim tabii🤗
Ayrıca 28 yaşında bir psikolog olan, geçmiş-şimdi ve geleceğin iç içe geçmiş haliyle hayatındaki düğümleri çözüp, kendi yolculuğuna yürüyen Derin'in dilinden yazılmış bu romanda; erkek bir yazarın, bir kadının duygularını nasıl bu kadar net aktarabildiği, hissettirebildiği noktasında da kendisini tebrik etmek isterim.
Edebi beklentisi yüksek, derin okurları ne kadar tatmin eder bilemiyorum ama şöyle başka dünyaların içinde kendinizi kaybolmuş hissedeceğiniz, belki de okurken yaşayacağınız içsel yolculuk ile kendinizi bulabileceğiniz, akıcı bir anlatım diline sahip, yorulmadan, sıkılmadan, başladığınızda hikayenin heyecanı ile sonuna nasıl geldiğinizi anlamadan okuyacağınız psikolojik roman türünde kitaplar..
Gerçek aşkın insana verdiği cesaret, gözü kör kulağı sağır eden o yeni kimlik, ayağını yerden kesen tarifsiz heyecan ve aşkın saf derinliğinde duyguların doruğa çıkışını an ve an yaşayabileceğiniz bir kurgu..
Bu tarzı seven ve kitapları merak eden sevgili okurlara iki kitabı ardarda okumalarını öneriyor ve keyifli okumalar diliyorum..
Sevgilerimle..🙋‍♀️

Ben Derin.
Takvime göre 28 yıl önce dünyaya geldim ama sadece anne karnından çıkmakla doğmuyor insan. Hayatta bir acının içinden geçince de doğabiliyorsun, kendi içinde başka bir “sen”le tanıştığında da. Ve belki de en önemlisi, aşk denen mucize kapını çalıp karşına oturduğunda da yeniden doğmuş gibi hissedebiliyorsun. İşte bu yüzden sana anlatmam gereken bir hikâyem var.
Çünkü ben ilk kez âşık oldum ve aşkla yeniden doğmanın bu kadar büyük bir sarsıntı olacağını bilmiyordum.”
(Tanıtım Bülteninden_Sarsıntı)

Aşk, hiçbir zaman ne öylesineymiş ne de boş yere.
Acıysa, ne geçmişteymiş ne de gelecekte.
O halde aşkı acıdan özgürleştirmek için, herkes birbiriyle
yüz yüze gelmeli nihayetinde.
Yüz Yüze, hayattaki düğümlerini çözüp kendi yolculuğuna yürüyenlere dair bir roman.
(Tanıtım Bülteninden_Yüz yüze)

8 yorum:

  1. valla tek kelime ile günümüz gençligine örnek olacak bu gence canı gönülden teşekkür etmek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum size, teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  2. Güzel ve başarılı bir arkadaşa benziyor demek ki genç yaşta çok şeyler biriktirmiş başarılarının devamını diliyorum tanıtım içinde size teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle görünüyor, teşekkürler yorumunuz için..

      Sil
  3. Bir yerden başlamak gerek. Bu genç arkadaş da erkenden çıkmış yola. Umarım hedefine ulaşır en kısa zamanda:)

    YanıtlaSil
  4. Aslinda kitap farkli dunyalara yelken actiriyorsa daha cok okurum...
    Bu kitap da oyleymis..
    Inceleme icin tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için ben teşekkür ederim 🤗

      Sil