Blog Arşivi

21 Mayıs 2020 Perşembe

Camilerde Çav Bella'da çalındı ya, pes doğrusu😳


Yine bir taraftan çok üzülürken, bir taraftan da çok sinirlendim..
İzmir'de bazı camilerin hoparlörlerinden Çav Bella parçası çalınmış bugün🤦‍♀️
Yahu ben artık hiç anlamıyorum ne bu insanları, ne de bu derece çirkinleşen siyaseti.. Resmen bu milletin ayarları ile oynuyor birileri..
Hayır bu toplum çoğunluk olarak yüzyıllardır Müslüman ve neredeyse 100 yıldır da Türkiye Cumhuriyeti..
Her zaman başka din, mezhep ve milletlerden azınlıklar olmuştur,
olacaktır da.. 
Yine büyük çoğunluk ve en azından son 97 yıl üzerinden konuşacağım ama bizim evlerimizde hep anneanne, babaanne, dedelerimiz namaz kıldı, kuran okudu evimizin bir köşesinde.. Çocuğumuz doğdu, sevdiğimiz öldü mevlütlerde ; gençlerimiz evlendi düğünlerde, 23 Nisan'ımız, 19 Mayıs'ımız, 29 Ekim'lerimiz de bayraklarımızla meydanlarda toplandık.
Ne Allah'ımız, peygamberimiz ne de Atatürk'ümüz tartışma konusu olmadı yemek masalarımızda.. Dinini seven sevmeyen, Atatürk'ü seven sevmeyen sormadık, ayırmadık kimseyi.. Musevi, Hristiyan, Ermeni, Müslüman yıllar yılı dostluk etti, komşuluk etti bu ülkede.. İçlerinden  sorguladıysalar da birbirlerini, kimse kimsenin ne camisine ne kilisesine karışmadı hunharca..
Kimsenin dini, mezhebi, inancı kimsenin siyasetine malzeme edilmedi kısaca.. İyice çığrından çıkmakta olan bu durum ve durumlar bir an önce yerini, yolunu bulur umarım.
Ben, biz, hepimiz kardeşçe, insanca yaşayalım efendim ne olur nedir bu kontrolsüz davranışlar..
Ben artık tahammül edemiyorum zira ,inanın tüm bunlara..
Off şişmişim galiba ben biraz 🙈dökülüverdi birden öyle içimdekiler, sürçu lisan ettiysem affola🤭
Netice de kim yapmıştır, neden yapmıştır bilemem bu aymazlığı..
Ama naçizane düşüncemi paylaşmak adına, şunu bilir şunu söylerim ki ben..
Ezan ve kuran sesiyle yüreği titreyen insan; besmele ve iman ruhuyla, yalnızca kalbiyle girer ve girilmesi gerektiğini bilir her caminin kapısından..
Rakı masasında içmenin, hoş sohbetin belini kırmanın adabını bilen adam gibi her adam, kadın gibi her kadın ; o masada kendini unutur, kalkınca da orada konuşulanı...
Çav Bella kültürünü bilense , çalarken de söylerken de ruhunda yaşar her notanın dilinden dökülenleri....
Ve bunların üçünün de yerini bilen hiçbir aklıselim ; cami minaresinden Çav Bella çalmaz, çaldırmaz!!
Çünkü bunların üçünün de yerini bilen her aklıselim bilir  ki ; bayrağımız gibi camilerimiz de bizim kırmızı çizgimizdir!!
Sağlıcakla kalınız🙋‍♀️

6 yorum:

  1. Camiden başka yer bulamamış mı bu salak çav bella çalacak. Bizim kutsallarımıza dokunmayın. Siyasete de kimse alet etmesin.

    YanıtlaSil
  2. bizim ülke toptan çıldırdık yaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiimm, sana da iyi bayramlaaarr🤗🙋‍♀️

      Sil