Blog Arşivi

25 Nisan 2021 Pazar

Çiçero ve Sen Hiç Ateş Böceği Gördün mü?


Şöyle bir film seyretsem diye bakındığım zamanlarda ,kaç kez görmüş olsam da hiç dikkatimi çekmemişti bu film. Çok sevgili bir arkadaşımın önerisi ile izledim anlayacağınız ve ben beğendim, etkilendim de. İzlenmeli bence..

II. Dünya Savaşı sırasında Ankara 'daki İngiliz Büyükelçiliği'nde uşaklık yapan ve buradan elde ettiği gizli bilgi ve belgelerle Nazi Almanyası adına casusluk eden ,ÇİÇERO kod adlı Arnavut Elyasa Bazna'nın hayatını konu alıyor. Bu sebeple filmi anlatan birçok yerde kendisinden " II. Dünya Savaşı'nın kaderini değiştiren Türk " olarak bahsediliyor.
Erdal Beşikçioğlu , Burcu Biricik başrollerde yer alıyor ve gerek her ikisinin , gerek se de Tamer Levent (ki çok severim kendisini :)  )  başta olmak üzere genel anlamda oyunculukları gerçekten çok başarılı.. 
Savaş sırasında tarafsız kalmayı tercih eden Türkiye'ye Almanlar ve İngilizlerin baskıları dikkat çekici ..


Gerçek bir aşk,  gerçeğin içine çok güzel gizlenmiş yalanlar ,ihanetin içine gizlenmiş sadakat ve çok küçük bir ayrıntı gibi görünüp ne büyük bir yaraya parmak basılan Down sendromlu çocuklar ..
Beni etkisi altına alan birkaç yanı efenim..


Bir çoğunuz zaten duymuş ve belki izlemişsinizdir de bugünlerde. Yılmaz Erdoğan 'ın yazıp yönettiği bir tiyatro oyununun ,yine kendisi tarafından sinemaya uyarlanmış hali. 1948 yılında İstanbul'da üstün zekalı bir çocuk olarak dünyaya gelen Gülseren'in hayatından kesitler sunuyor. 
Valla sevdin mi derseniz evet derim.  Ama öyle çok fazla beklentiye girilecek bir yapım da değil sanki. Ben tiyatrosunu izlememiştim ama filmin başından itibaren tiyatro sahnelerinin birbiri ucuna eklendiği hissini verdi bana. Yani daha kalıcı olması ve istenildiği zaman izlenebilmesi açısından iyi olmuş mutlaka sinemaya taşınması ,herkesin emeğine sağlık. Ama bir sinema filmi tadı vermedi açıkçası bana . Yine de özetlemem gerekirse tam şöyle çay, kahve, çekirdek modunda ,ailece oturup 
izleyebileceğiniz ,biraz kafam dağılsın diyebileceğiniz türden .
Samimi, sıcacık, içten ve çok bizden ..Net ..Hüznü de ,sevgiyi de , kahkahayı da  pek bir ayarında hissedeceğiniz ve aynı zamanda ,içerdiği yıllar itibarıyle geçmiş yılların Türkiye'sine ait küçük lezzetler bulabileceğiniz bir yapım ve oyunculuklar gayet güzel. Özellikle Ecem Erkek bu role çok yakışmış ..

İzleyecek sevgili okurlara ,şimdiden iyi seyirler :)
İyi haftalar ,sevgiler :)
 

8 yorum:

  1. Çiçero benim de izlediğim ve beğendiğim bir filmdi. Diğer filmi sürekli görüyorum hatta geçen gün eşimin erkek kardeşi izledi ama sebepsiz yere gözüm filme hiç gitmedi:-)) Teşekkürler öneriler için. Mutlu haftalar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. Size de sağlıklı ve mutlu haftalar🤗

      Sil
  2. Ikisi dr aklımda Ecem Erkek röportajını izledim daha da izlemek istedim ama bi vakit yaratamadım

    YanıtlaSil
  3. Filmi biliyorum ama izlemedim. Bu yorumdan sonra en kısa zamanda izleyeceğim:)) Emeğinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna çok sevindim,teşekkür ederim yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için 🤗🌸

      Sil
  4. iki filmi de izlemedim ama peki izleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi bir üstadı kesmez belki ama izle bakalım ne düşüneceksin 😍

      Sil