Blog Arşivi

29 Aralık 2019 Pazar

Ağaç Ev Sohbetleri 17..



Ağaç Ev sohbetlerimizde sevgili Deep sayesinde haberdar olduğum bu sohbetin konusu Barış Doğan kardeşimizden gelmiş ve demiş ki;

Lisedeki aşk/meşk olayları/Lisede sevgili yapmak hakkında ne düşünüyorsun, sence yapılmalı mı?

https://basyaziciblog.blogspot.com/2019/12/agac-ev-sohbetleri-17.html

Az sonra yazdıklarımı okuyunca sizin de neden olduğunu anlayacağınız üzere, dedim ki bu konuda kesin bir şeyler karalamam ve sizlerle paylaşmam lazım. 

Vallahi bizim zamanımızda ne özeldi, ne kıymetliydi yaa Lise aşkları.. 😍
Aşk dediğin de bakışmaktı öyle uzaktan uzağa yani.. Gözlerinle anlaşırsın mesela, öyle herkesin önünde ulu orta değil tabii utana sıkıla, kaçamak kaçamak bakışlar ile.. En yakın birkaç arkadaşın bilir, onun dışındakiler bilse de, anlasa da belli etmez bildiğini öyle bıyık altından gülümserler en fazla. Aman bir utanırsın, bir kızarırsın ki sorma.. 
Erkek sevdiğinin sokağından geçer belli saatlerde, acaba cama filan çıkarda ya da kapının önünde denk getiririm de görürmüyüm ki diye.. Eh kızda bunu biliyor ya, o da iki de bir ya cama çıkar ya kapıya bir bahaneyle.. Ah bir kere görücem diye o kapının önü yıkanmaktan sürekli bal dök yala tabii 😁
Günde yirmi kere cama çıktı ya kız, tamam delikanlı da gelmiş köşede.. Sokaktan geçecek belli, açarsın camları ve  teybin (Teyp bir tür müzik çalar gençlerden okuyup ta bilmeyenler için not düşeyim de😁) sesini de sonuna kadar tabii.
Artık hangi parçayı duysun istiyorsan onu denk getiricem diye bir telaş.. Hani şimdi gençlerin Instagram, snapchat te filan varya şarkıları gönderme durumları heh onun bizim dönemki versiyonu yani😊 Ama iyi de sen delikanlıya şarkıyı duyurucam derken, onunla beraber bütün sokak duydu.. Ve tabii bu arada kesin ya annene yakalandın ya da komşulardan birine.. Hele o görüp duyan sevimsiz komşulardan biri annene olsa neyse de babana şikayet ederse bittin, öl orda daha iyi..
Hele bir de, bir yere giderken tesadüfen yolda karşılaşmak yok mu😲Eyvah eyvah elin ayağına dolaşır, nereye ne tarafa bakacağını şaşırır, kalbin yerinden çıkacak sanırsın o vakit.. Öyle mektuplaşmaya filan geçtiysen zaten, oooo çok şanslısın ilerletmişsin sen işi, söylememe gerek yok herhalde..
Ay eski Türk filmlerini anlatır gibi oldu biraz ama ee benim tevellüt malum😁😁

Efendim şimdi bunları şu sebeple anlattım. Bendeniz Lise son sınıf öğrencisi bir genç kız annesi olarak ; onun ergenliği, gençliği, duygu iniş çıkışları derken sohbet konumuz  aşk adına da yaşadığı tüm duygu, durum ve heyecanlarla  ben de gençliğime gidiyor onun yaşlarında her anlamda yaşadığım bir çok duyguyu yeniden yaşıyor, o günkü ben oluyor sonra dönüp kızıma bakıyor, ardından rahmetli anneciğimin o günlerini tavır ve davranışlarını şimdi bir anne gözüyle bir bir gözümde canlandırırken şimdi anne olan bana geri geliyor ve tüm bunların arasında yaptığım astral seyahat sonrasında derin bir nefesle anın gerektirdiği hal ve davranışta netleşmeye çalışıyorum. 
Vayy bee!! Bu uzun ve karmaşık cümleden bile başınız dönmedi mi sizin de? Benim de aynen öyle dönüyor  vallahi🙄Ama benim bu dönemimim özeti bu.. 
Ve çok şükür ki çok iyi arkadaş olabilen, herşeyimizi paylaşabilen bir anne kız olabilmenin de verdiği şans ile kişileri ve isimleri bilmesem de, arkadaş hikaye ve duygularına da tanık olabiliyor ve bu yaş grubu gençlerin genel olarak aşk ve ilişkilere olan yaklaşımı, bakış açıları, yaşama şekilleri konusunda bir çok farklı fikre sahip olabiliyorum. 
Bu çağın gençlerin de de gerçek aşkı bulan
ya da bulduğunu sanıp,  en azından o deli dolu duyguları hakkıyla yaşayan oluyordur mutlaka ya da hiç aşkla meşkle işi olmayan da..
Ama büyük bir çoğunluğun sadece ilişki yaşamış olmak adına birşeyler yaşadığını ; ne aşka, ne kendine, ne de karşısındakine bir saygısı olmadığını ve bu güzel zamanlar ve anıların, Lise aşkı yani bir çok kişi için ilk aşk olan o özel duygunun ne yazık ki çok basitleştirildiğini  üzülerek gözlemliyorum..
Kimin hangi yaşta, hangi dönemde ilk aşkı yaşayacağı bilinmez ancak özellikle bir çok gencin Lise yıllarında yaşadığı ve genellikle aşk olan o özel ve güzel duygunun ilk kez kalplerle tanıştığı o anı, ben her gencin hakkıyla ve saygıyla yaşamasını dilerim.
Çünkü hakkıyla yaşanan o Lise aşkı yani bir çok kişi için ilk aşk ; ne kadar sürerse sürsün daima ömür boyunca hatırlanır, o kalbin heyecanla ilk atışları insanların hayatı boyunca hep özel kalır..
Evet bir anne olarak çok iyi biliyor, inanıyor ve tabii ki sevgili gençleri bu anlamda uyarıyorum!! 
Lise de yaşanan aşk insanı alt üst eder, derslerinden, hayatın rutin döngüsünden, hayatının yönünü belirleyen en önemli sınav temposundan alır, ayaklarının yere basmadığı bambaşka bir dünyaya götürür ve akıl başa geldiğinde, belki hayatınızın en önemli sınavı için geç kalmış ve çok pişman olabilirsiniz, demedi demeyin!!

Ancaaak ; benim diyeceğim odur ki sevgili dostlar : Aşk denilen o özel duygunun yaşı, zamanı, planı da, kontrolü de olmaz..
Olmamalı da!
Bu da böyle biline🤗

Her güzel kalbin, gerçek bir aşkı yaşamadan ölmemesi dileğiyle sevgiler🙋‍♀️

12 yorum:

  1. ha ha haaaa astral seyahaaat çok komik ve duyguluuuu. hem kız hem anne olaraktan yaniii ikili durum olmuş :) ayy camdan müzik ve pencere aşkları iyimiş kikiki :) yani kızın da o zaman platonik şeysiler yaşıyo gibiiii ve sen de öğütler veriyon gibi duruyooo :) ayy bi de üni sınavı başarılaar kolaylıklaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. hıhım o zaman tadını çıkarııın anne kııız :)

      Sil
    3. Valla gençlik tabii sevgili Deep, platonik te olabiliyor, karşılıkla da yaşanabiliyor. Biz arkadaş olabilmeyi, herşeyi paylaşabilen eyi başarabilen bir anne kız olarak arkadaş çevresinde de yaşanan bir çok olaya, duyguya da tanıklık etme ve gözlemleme şansım oluyor ve bunlar gerçekten çok karmaşık ama bir o kadar da keyifli anlar ve

      Sil
    4. Sınav dilekleri için de teşekkürler Deep, çok zor bir yıl çookk😏Bütün gençlerin yolu, şansı açık olsun🙏❤️

      Sil
  2. evet evet mektuplaşma vardı ya hemde aynı sınıf içerisin de şimdikiler çok utanmaz mı oluyor :) çok güzel yazmışsınız eskilere gittim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa o mektuplaşmalar ne başka birşey di yahuu😁Ziyaret ve yorumunuz için ben teşekkür ederim 😊

      Sil
  3. 88 doğumluyum ancak lise yıllarımızda bizim de şimdiki gibi değildi. Sizin döneminize daha yakındı. Şimdiki gençler her şeyi çok hızlı tüketiyorlar maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğru cümle "Her şeyi çok hızlı tüketiyorlar" maalesef bu😏Ziyaret ve yorumunuz için çok teşekkürler😊

      Sil
  4. Aaaa, şimdi yazdığım yazıda biraz bu ilişki konularına girmiştim ben de; derken karşıma sizin yazınız çıktııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet okudum ve çok mutlu oldum. Aynı duyguları paylaşıyor olmak, sizler gibi gençleri tanımak ne güzel😊 Bloğunuz da 10.yılınızı ve yeni yılınızı kutlarım💫💐

      Sil